Dzisiaj jest: niedziela 6 lipca 2025. Imieniny obchodzą: Agrypina, Chociebor, Dominik, Dominika, Goar, Gotard, Lucja, Łucja, Niegosław.

 

25 czerwca 2013 roku uczniowie naszego gimnazjum pod opieką p. M. Barańskiej, p. J. Czopińskiego, p. W. Kaczmarka i p. L. Małkowskiej pojechali do Warszawy. Wycieczka zaczęła się od zwiedzania Centrum Nauki Kopernik. Tutaj uczniowie mogli zaobserwować liczne prawa przyrody samodzielnie przeprowadzając doświadczenia na interaktywnych wystawach.

 

Drugim punktem wyjazdu było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Zainteresowani mogli udać się na Punkt Widokowy i posiedzieć na trybunach. Część wycieczkowiczów przeszła Trasą Piłkarza. Tu można było przekonać się, którędy piłkarze przybywają na stadion, zobaczyć jak wygląda Strefa Zawodnicza i piłkarskie szatnie.

 ________________________________________________________________

W dniach 03.-07.06.2012 uczniowie naszego gimnazjum w ramach SKTP uczestniczyli w Zielonej Szkole w malowniczym Beskidzie Sądeckim. Mimo tego, że pogoda nas nie rozpieszczała zwiedziliśmy : Krynicę, Muszynę Stary Sącz i Piwniczną. Mieliśmy okazję zobaczyć starą cerkiew w Złockim, oraz jedną z czterech mofet w Polsce ( co to jest mofeta można sprawdzić w Wikipedii).

 Najważniejszym ( i najbardziej lubianym) przez uczestników punktem wyjazdu były piesze wycieczki górskie. Weszliśmy na Trześniowy Groń i Runek ( obydwa szczyty powyżej 1000m n.p.m) . Niestety pogoda nie pozwoliła nam „podeptać” Radziejowej – najwyższego szczytu Beskidu Sądeckiego – cały dzień spędziliśmy w schronisku na Niemcowej u niezwykle gościnnego Pana „Harissa”. Tam mieliśmy okazje pograć w stukana ( gra skonstruowana przez właściciela schroniska) , siatkówke pochyłą (boisko znajdowało się na zboczu góry), oraz doświadczyć życia „no plugged” ( w schronisku nie ma prądu elektr.). Wieczorami w ośrodku :Stefanka” ( tam właśnie byliśmy zakwaterowani) kwitło życie towarzyskie – uczestnicy mieli do wyboru: boiska sportowe, siłownię, dyskotekę , ognisko z kiełbaskami lub basen z sauna. Pięć dni minęło niewiadomo kiedy.

 ____________________________________________________________________________

Gimnazjaliści „Szlakiem Orlich Gniazd” W ramach projektu edukacyjnego pn. „Równe szanse dla młodych mieszkańców Powiatu Włocławskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, realizowanego na terenie wszystkich gmin z terenu Powiatu Włocławskiego przewidziano realizację czterodniowej wycieczki dla uczniów biorących udział w projekcie, w ramach realizacji dodatkowych zajęć pozaszkolnych rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie nauk przyrodniczo – matematycznych.

15 października 2012 r., na wycieczkę wyruszyło 30 uczniów Gimnazjum nr 1 w Brześciu Kujawskim i 15 uczniów z Gimnazjum nr 2 w Wieńcu. Opiekę sprawowali: Marzena Pudrzyńska (G1), Małgorzata Ławińska (G2) oraz ks. Piotr Kowalski (G1).

Program wycieczki pn. ”Szlak Orlich Gniazd” obejmował:

  • Częstochowę. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Częstochowskiego. Mieszczą się nim zbiory artystów młodopolskich oraz sale etnograficzne poświęcone różnym profesjom. Weszliśmy również na wierzę widokową, z której podziwialiśmy panoramę centrum miasta. Następnie przespacerowaliśmy Aleją Maryi Panny do Parku im. Stanisława Staszica gdzie mieści się Muzeum Górnictwa Rud Żelaza. Tam zapoznaliśmy się z dziejami górnictwa rudnego w Polsce. Kolejnym punktem był  Klasztor na Jasnej Górze, Bazylika Krzyża Świętego i Wniebowzięcia NMP. Po czym udaliśmy się do miejsca zakwaterowania w ośrodku CKS PORAJ JASTRZĄB.
  • Dzień drugi rozpoczęliśmy od zapoznania się z przewodnikiem jurajskim Pawłem Kokoszką, który zabrał nas do Rezerwatu Przyrody Nieożywionej. Tam wspięliśmy się na Górę Zborów, która jest największym skupiskiem skał wapiennych na Jurze. Po drodze minęliśmy Jaskinię Głęboką. Po zejściu ze szczytu,  przemaszerowaliśmy obok „Diabelskich Mostów”, do „Bramy Twardowskiego”, a następnie udaliśmy się do źródeł wód jurajskich „Zygmunta i Elżbiety”.  Wizytę w Rezerwacie zakończyliśmy obejrzeniem filmu edukacyjnego na temat pozyskiwania kamienia wapiennego. Kolejnym punktem wycieczki były ruiny zamku w Olsztynie. Niestety nieustający deszcz nie pozwolił nam w pełni zachwycić się tym miejscem. Z zamku przespacerowaliśmy przez centrum miasta do miejsca gdzie znajduje się ruchoma Szopka Olsztyńska „Betlejemowo”. Wykonawcą jej jest ludowy artysta p. Jan Wiewiór. 
  • W trzecim dniu wycieczki udaliśmy się do wsi Podzamcze skąd rozpoczęliśmy kolejny dzień wędrówki. Najpierw udaliśmy się do punktu widokowego, aby podziwiać panoramę okolicy. Przemaszerowaliśmy leśnym szlakiem na górę Birów mijając po drodze dwa bunkry z okresu II wojny Światowej. Na  tej górze znajduje się rekonstrukcja osady z wczesnego średniowiecza. Następnie wędrując leśnym traktem przeszliśmy do ruin Zamku Ogrodzieniec. Uważa się je za najpiękniej zachowane ruiny zamkowe w Polsce. Kolejnym punktem był zamek w Bobolicach. Został on odrestaurowany przez senatora Jarosława Laseckiego i udostępniony do zwiedzania w 2011 r.  I ponownie wędrując szlakiem turystycznym przemieściliśmy się do ruin zamku w Mirowie, który był ostatnim punktem zaplanowanym na ten dzień.
  • I nadszedł ostatni dzień naszej wycieczki. Po śniadaniu ruszyliśmy na zwiedzanie ruin zamków w Smoleniu, Bydlinie i Rabsztynie. Niestety wszystkie trzy są w trakcie odbudowy i mogliśmy jedynie podziwiać je z zewnątrz, bądź z okien autobusu. Ostatnim punktem wycieczki była Pustynia Błędowska. Tam młodzież zapoznała się z uwarunkowaniami tego terenu i przyrodą wokół pustyni. Mieliśmy również chwilę na zabawę w parku linowym znajdującym się na jej terenie. Po obiedzie w zajeździe „U Karola” ruszyliśmy w drogę powrotną.

Realizacja zajęć przeprowadzonych w ramach wycieczki pozwoliła na zapewnienie uczniom możliwości poszerzania wiedzy i rozwoju zainteresowań w wielu dziedzinach nauki. Równie ważnym aspektem tej wyprawy była integracja z uczniami z sąsiadującego Gimnazjum w Wieńcu. Zawiązały się nowe przyjaźnie, które mamy nadzieję przetrwają.

___________________________________________________________________

„Złoty Liść Jesieni”.  5 października 2012 r. uczniowie naszej szkoły pod opieką pani Moniki Gryczewskiej i pani Ludmiły Małkowskiej wzięli udział w Wojewódzkim XXXVIII Zlocie „Złoty Liść Jesieni”, który w tym roku odbył się w Warząchewce Polskiej. W imprezie uczestniczyli uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów. Celem zlotu było min. poznanie okolic Włocławka oraz integracja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i z dysfunkcjami.
Na początku każda ze szkół przedstawiła zabytki swojej miejscowości. My opowiedzieliśmy krótką historię Brześcia Kujawskiego i zaprezentowaliśmy najciekawsze miejsca naszej okolicy.
Kolejnym punktem imprezy był spacer po leśnej ścieżce przyrodniczo – ekologicznej. Pan leśniczy pokazał nam bardzo ciekawe obiekty otuliny Gostynińsko – Włocławskiego Parku Krajobrazowego. Zlot zakończył się pieczeniem kiełbasek przy ognisku i wręczeniem nagród i dyplomów uczestnikom imprezy.


Wycieczka do Sierpca. W dniu 3 października 36 osobowa grupa młodzieży pod opieką p. M. Barańskiej, E. Bilińskiej i M. Pudrzyńskiej, wyruszyła na wycieczkę integracyjno – edukacyjną do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. W Muzeum znajduje się kilka samodzielnych zespołów architektonicznych, doskonale uzupełniających odtworzoną wieś rzędową. Są to:  

  • Zespół karczemny z karczmą z Sochocina – jedynym tego typu obiektem zachowanym na obszarze Mazowsza północno-zachodniego, kuźnią z Żuromina i chałupą z Drwał.
  • Zespół dworski wraz z parkiem krajobrazowym, oraz zrekonstruowanym budynkiem dworu, z pięknymi wnętrzami, przygotowanymi z ogromną dbałością o szczegóły i zgodność historyczną. W skład zespołu dworskiego wchodzi również oryginalna siedemnastowieczna kaplica z miejscowości Dębsk.
  • Kościół wraz z dzwonnicą. Jest to osiemnastowieczna świątynia przeniesiona w 2007 roku z miejscowości Drążdżewo położonej niedaleko Przasnysza.

Zwiedzaliśmy również oryginalnie zachowane zabudowania wiejskie. W obejściach zachowany jest również mikro-pejzaż związany bezpośrednio z rejonami, z których pochodzą konkretne zagrody, czy też elementy małej architektury: kapliczki, krzyże, etc.   W programie wycieczki było także zwiedzanie muzeum sztuki ludowej oraz powozowni. Uczniowie samodzielni wytwarzali masło, które następnie kosztowaliśmy z chlebem pieczonym według tradycyjnej receptury. Kolejnym punktem była przejażdżka wozem konnym, co wprawiło nas w doskonałe humory, aby w ostatnim punkcie wycieczki dobrze się bawić przy ognisku.


Nazwa

Termin realizacji

Nazwisko prowadzącego

Szkolne Koło Historyczne

Wtorek 8 lekcja 

Małgorzata Drożdżewska

Koło Polonistyczne

Czwartek 8 lekcja - co 2 tygodnie

Dorota Piwczyńska–Leśnik

Kółko z wos-u

Wtorek 8 lekcja

Ewelina Agacka

Wolontariat

Czwartek 8 lekcja

Ewelina Agacka

Koło Polonistyczne

Wtorek 8 lekcja

Czwartek 7 lekcja

Aldona Waszak

Koło z języka angielskiego

Wtorek 7 lekcja 
(co 2 tygodnie)

Lidia Marek

Koło geograficzne

Piątek 7 lekcja

Iwona Drzewiecka

Kółko języka angielskiego

Wtorek 8 lekcja

Jacek Śmieszny

Kółko matematyczne

Poniedziałek 7 lekcja

Wojciech Kaczmarek

Jiu Jitsu

 -

Wojciech Kaczmarek

Piłka siatkowa (dziewczęta)

Sobota 11:00 – 13:00

Jolanta Wojciechowska

Piłka siatkowa (chłopcy)

Wtorek 14:20 – 16:00

Andrzej Dobski

Zajęcia chemiczne

Wtorek 7 i 8 lekcja

Małgorzata Barańska

Zajęcia z biologii

Poniedziałek 7 lekcja

Maria Nowak

Koło artystyczne

Wtorek 8 lekcja

Marzena Pudrzyńska

Kółko z języka niemieckiego

Czwartek 8 lekcja

Wioletta Zasowska

Koło matematyczne

Czwartek 8 lekcja

Sylwia Nycz

Koło matematyczne

Wtorek 8 lekcja

Kamila Maciejewska

 

Opisy zajęć

Koło z języka angielskiego

Uczestnicząc w zajęciach koła zainteresowań uczeń:

  • rozwija zainteresowanie językiem angielskim;
  • pogłębia wiedze językową;
  • poznaje zwyczaje i kulturę krajów anglojęzycznych;
  • podnosi poziom kompetencji językowych takich jak: mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie;
  • zwiększa zasób słownictwa;
  • utrwala poznane oraz zaznajamia się z nowymi zagadnieniami z zakresu gramatyki języka angielskiego;
  • ma możliwość zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce i życiu codziennym.

Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego, a także konkursów i olimpiad językowych.

 

Szkolne Koło Historyczne

Uczestnicząc w zajęciach koła zainteresowań uczeń:

  • rozwija i pogłębia zainteresowania przeszłością;
  • rozwija umiejętność myślenia historycznego i krytycyzmu;
  • pogłębia umiejętność powiązania dziejów Polski z dziejami Europy i świata;
  • rozwija umiejętność samodzielnej pracy intelektualnej z materiałem historycznym;
  • pogłębia i wzmacnia postawę patriotyzmu.

Zajęcia mają na celu przygotowanie uczniów do udziału w wojewódzkim konkursie historycznym oraz egzaminu gimnazjalnego.

 

Koło języka niemieckiego

Program koła j. niemieckiego adresowany jest do uczniów pragnących poszerzać swoje umiejętności językowe. Poprzez wzbogacanie zasobu słownictwa oraz poznawanie zagadnień gramatycznych, wykraczających poza obowiązkowe wymagania programowe, uczniowie będą doskonalić umiejętność efektywnego komunikowania się w j. niemieckim. Zajęcia kierowane są również do tych uczniów, którzy chcą zdobyć dodatkową wiedzę na temat państw niemieckiego obszaru językowego, ich historii, geografii oraz kultury.

NAUCZYCIEL

TERMIN

RODZAJ ZAJĘĆ

Agnieszka Czarniak

 

 

Aldona Waszak

   

               

Dorota Piwczyńska – Leśnik

  

 

Jerzy Czopiński

 

 

Małgorzata Drożdżewska

                              

 

Ewelina Agacka

 

 

Wojciech Kaczmarek

 

 

Kamila Maciejewska

wtorek - 7 lekcja     


wtorek - 8 lekcja


środa - 7 i 8 lekcja

kółko matematyczne klasy II


kółko matematyczne klasy I


zajęcia wyrównawcze

Sylwia Nycz

 

 

 

Małgorzata Barańska

 

 

Beata Michalak

 

 

Maria Nowak

 

 

Iwona Drzewiecka

 

 

Ludmiła Małkowska

   

Lidia Marek

   

Jacek Śmieszny

   

Małgorzata Markowska

   

Elżbieta Bilińska

 

 

Monika Gryczewska

    

 

Renata Biesiada

 

 

Marzena Pudrzyńska

 

 

Andrzej Dobski

   

Jolanta Wojciechowska

 

 

Anna Radzimska

 

 

    Co roku pod koniec kwietnia w naszej szkole, tak jak w każdym gimnazjum, odbywa się egzamin gimnazjalny. Przystąpienie do niego jest jednym z warunków ukończenia szkoły. Egzamin jest zewnętrzny (sprawdzany przez egzaminatorów powołanych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej) i określa poziom opanowania wiadomości i umiejętności nabytych podczas trzyletniej nauki w gimnazjum. Trwa trzy dni i składa się z trzech części: 

  • humanistycznej, sprawdzającej odrębnie wiedzę z historii i wiedzy o społeczeństwie  (60 minut; czas wydłużony dla uczniów o specjalnych potrzebach - 80 minut) oraz odrębnie z języka polskiego (90 minut; czas wydłużony dla uczniów o specjalnych potrzebach - 135 minut);
  • matematyczno – przyrodniczej, sprawdzającej odrębnie wiedzę z biologii, chemii, fizyki, geografii (60 minut; czas wydłużony dla uczniów o specjalnych potrzebach - 80 minut) oraz odrębnie z matematyki (90 minut; czas wydłużony dla uczniów o specjalnych potrzebach - 135 minut);
  • językowej, sprawdzającej wiedzę z jednego nowożytnego języka obcego, którego gimnazjalista uczył się w szkole na poziomie podstawowym  (60 minut; czas wydłużony dla uczniów o specjalnych potrzebach – 80 minut) oraz na poziomie rozszerzonym (60 minut; czas wydłużony dla uczniów o specjalnych potrzebach – 90 minut) Uczeń deklaruje na jakim poziomie chce zdawać dany język: podstawowym czy rozszerzonym (przy czym uczniowie, którzy uczą się wybranego języka obcego od szkoły podstawowej, przystępują obowiązkowo do egzaminu na poziomie rozszerzonym).

    Podczas trwania egzaminu uczniowie wykonują zadania zamknięte i otwarte, zawarte w arkuszach egzaminacyjnych, kodowanych przez zdających. Wynik w skali procentowej i centylowej uczniowie otrzymują w formie zaświadczenia w ostatnim tygodniu nauki danego roku szkolnego.
    Laureaci olimpiad i konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim z zakresu przedmiotu objętego egzaminem są zwolnieni z odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego. W tym przypadku uczeń uzyskuje z danej części maksimum możliwych punktów.
    W roku szkolnym 2012/2013 egzamin gimnazjalny odbędzie się w dniach 23-25 kwietnia o godzinie wskazanej przez dyrektora CKE.

 

                                  Konkursy w roku szkolnym 2012/2013

Regionalny Konkurs Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym.
Uczniowie: Jakub Haor IIIC i Smoliński Piotr IIIA wzięli udział w etapie szkolnym. Do konkursu przygotowywała ich p.Ewelina Agacka.

Konkurs Informatyczny ,,Jestem obywatelem Unii Europejskiej”, jego uczestnikami byli Ciechanowska Emilia, Gralewska Karolina, Walczak Katarzyna IID. Do konkursu przygotowywała uczennice p.Ewelina Agacka.
Konkurs Informatyczny. Konkursie uczestniczyła Polak Izabela IIC. Do konkursu przygotowywała uczennicę p.Ewelina Agacka.

Międzyszkolny Konkurs j. angielskiego dla kl.III Organizowany przez Gimnazjum Nr 7 we Włocławku. Nikoletta Gwizd kl.IIIC zajęła 13 miejsce. Uczennicę przygotowywała p. Lidia Marek.

Ogólnopolska Olimpiada ,,Olimpus” z języka angielskiego sesja zimowa Nikoletta Gwizd III zajęła 24 miejsce. Uczennicę przygotowywała p. Lidia Marek.

Konkurs przedmiotowy z języka niemieckiego. Marcel Lipiński IIC Uczestniczył w etapie szkolnym. Ucznia przygotowywała p.Wioletta Zasowska.

Ogólnopolska olimpiada przedmiotowa z chemii ,,Olimpus” Emil Chybciński IIIE został jej laureatem. Ucznia przygotowywała p.Małgorzata Barańska.

Ogólnopolska Olimpiada ,,Olimpus’’ z języka angielskiego sesja jesienna. Izabela Kotlewska zajęła 13 miejsce. Uczennicę przygotowywał p. Jacek Śmieszny .

Międzyszkolny konkurs z języka angielskiego dla klas III gimnazjum. Izabela Kotlewska zajęła 2 miejsce w regionie Uczennicę przygotowywał p. Jacek Śmieszny


Ogólnopolska Olimpiada ,,Olimpus ” z języka angielskiego, sesja zimowa Izabela Kotlewska IIIB zajęła 5 miejsce. Uczennicę przygotowywał p.Jacek Śmieszny

,,Licz ,zgaduj, kombinuj’ konkurs matematyczny organizowany przez LZK we Włocławku. Aneta Balcerzak IIB i Izabela Kotlewska IIIB zakwalifikowały się do II etapu. Do konkursu przygotowywała uczniów p.Kamila Maciejewska.

Międzygimnazjalny konkurs matematyczny w Lubrańcu. W konkursie wzięli udział: Patryk Sikorski IB ,Agnieszka Wilińska IB, Aneta Balcerzak IIB, Monika Chybcińska IIB, Izabela Kotlewska IIIB- zajęła I miejsce, Marcin Kaniewski IIIB. Do konkursu przygotowywała uczniów p.Kamila Maciejewska.

Konkurs Regionalny ,,Ziemia Kujawska –Małą ojczyzną’’. Patrycja Lis IIB zdobyła wyróżnienie. Uczennicę do konkursu przygotowywała p.Małgorzata Drożdżewska.


__________________________________________________________________________

 Konkursy Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2012/2013

 W listopadzie 2012 na terenie szkoły odbywały się etapy szkolne Wojewódzkiego Konkursu Kuratora Oświaty  z poszczególnych przedmiotów. Do etapu rejonowego   zakwalifikowali się:

  • Biologia:  Radosław  RzadkowolskI  IIIA, opiekun –p.Maria Nowak
  • Geografia: Emil Chybciński  IIIE, Izabela Kotlewska IIIB, opiekun- p.Renata Biesiada  i p.Iwona Drzewiecka 
  • Język  angielski: Izabela Kotlewska IIIB, opiekun-p.Jacek Śmieszny 
  • Matematyka: Izabela Kotlewska IIIB, Marcin Kaniewski  IIIB, opiekun –p.Kamila Maciejewska
  • Historia: Mateusz Frontczak IIB, Radosław Rzadkowolski IIIA, Adam Benedykciński IIIE, Rafał Kotas IIIA, Gracjan Mielcarek IIB, Piotr Smoliński  IIIA, Mikałaj Wolski IIIB, opiekun-p.Małgorzata Drożdżewska, p.Jerzy Czopiński
  • Język polski: Patrycja Lis IIB, Aneta Balcerzak IIB, Adrian Stawicki IIA, Julia Krygier IIA, Michał Szczepanowicz  IIA, Radosław Rzadkowolski  IIIA, Karolina Wujkiewicz  IIIA, Monika Kossowska IID, Katarzyna Walczak IID, Izabela Polak IIC, Oliwia Drabik IIC, Daria Malinowska IIC, opiekun  - p.Dorota Piwczyńska –Leśnik , p.Aldona  Waszak

W grudniu 2012r. we Włocławku odbyły się etapy rejonowe Wojewódzkiego Konkursu Kuratora Oświaty. Do etapu wojewódzkiego zakwalifikowali się:

  • Biologia: Radosław Rzadkowolski, opiekun -p.Maria Nowak
  • Geografia: Izabela Kotlewska, opiekun – p Iwona Drzewiecka
  • Historia: Mateusz Frontczak, opiekun-p.Małgorzata Drożdżewska
  • Język polski: Daria Malinowska, opiekun- p.Aldona Waszak

W marcu 2013 odbyły się wojewódzkie etapy Konkursów  Kuratora  Oświaty z poszczególnych przedmiotów. Uczniowie z naszej szkoły  odnieśli bardzo duże  sukcesy.

  • Biologia: Radosław Rzadkowolski  IIIA został laureatem konkursu. Do konkursu przygotowywała go p.Maria Nowak
  • Geografia: Izabela Kotlewska IIIB została laureatką konkursu. Do konkursu przygotowywała ją p.Iwona Drzewiecka.
  • Historia: Mateusz  Frontczak IIB został finalistą konkursu. Do konkursu przygotowywała  go p.Małgorzata  Drożdżewska.
  • Język polski: Daria Malinowska IIC została finalistką konkursu. Do konkursu przygotowywała ją p.Aldona Waszak.

 ___________________________________________________________________

Gimnazjaliści biorą udział w różnorodnych konkursach i olimpiadach na etapach szkolnych, rejonowych, wojewódzkich i ogólnopolskich. W wielu z nich osiąga liczne nagrody i wyróżnienia.

Konkursy i osiągnięcia sportowe w roku szkolnym 2012/13

  • 03.10.2012 w Boniewie odbyły się półfinały Powiatowych Zawodów w Piłkę Nożną. Uczniowie naszej szkoły zajęli w nich I Miejsce
    Skład drużyny: 1.Benedykciński Adam, 2.Gałka Piotr, 3.Kamiński Alan, 4.Kaniewski Marcin, 5.Pogodziński Łukasz, 6.Przybysz Patryk, 7.Szczepański Jakub, 8.Usorowski Adam, 9.Wrzosek Dominik.
    W finale finału Powiatowych Zawodów w Piłkę Nożną, który odbył się 09.10. 2012 Na Orliku w naszym gimnazjum zajęliśmy II miejsce.
    Skład drużyny: 1.Benedykciński Adam, 2.Gałka Piotr, 3.Kamiński Alan, 4.Kaniewski Marcin, 5.Pińkowski Adrian, 6.Pogodziński Łukasz, 7.Przybysz Patryk, 8.Szczepański Jakub, 9.Usorowski Adam, 10.Wrzosek Dominik. Do zawodów przygotowywał uczniów p. Andrzej Dobski.

  • Piłka nożna Drużyna dziewcząt zdobyła III miejsce w finale powiatu w piłkę nożną. Do zawodów przygotowywali: p. Jolanta Wojciechowska, p. Andrzej Dobski i p.Piotr Safandowski. Skład drużyny: Katarzyna Ochmańska, Dominika Burmistrza, Izabela Kotlewska, Małgorzata Tarnowska, Klaudia Zaliszewska, Klaudia Nymergut, Gabriela Furmakiewicz, Sandra Rogala, Zuzanna Wasierzyńska, Monika Budzińska, Małgorzata Budziszewska, Kamila Kleparska, Aleksandra Stubecka i Karolina Kołowska.

Konkursy w roku szkolnym 2011/12

  • Wojewódzki Konkurs  Kuratoryjny z biologii Konkurs  odbywał się w trzech etapach: szkolnym, rejonowym i wojewódzkim. Uczennica klasy IIIB Magdalena Radaszewska przeszła wszystkie etapy i zdobyła tytuł laureatki. Uczniów do konkursu przygotowywała p. Maria Nowak.
  • Wojewódzki Konkurs  Kuratoryjny z geografii Konkurs  odbywał się w trzech etapach: szkolnym, rejonowym i wojewódzkim. Uczennica klasy IIB Izabela Kotlewska przeszła wszystkie etapy i zdobyła tytuł finalistki .Uczniów do konkursu przygotowywała p. Renata Biesiada. Wojewódzki Konkurs Kuratoryjny z j. polskiego Konkurs odbywał się w trzech etapach: szkolnm, rejonowym i wojewódzkim. Uczennice: Magdalena Radaszewska kl.IIIb, Magdalena Ziółkowska kl.IIIb, Izabela Kotlewska IIb przeszły etap szkolny i reprezentowały  szkołę  w etapie rejonowym. Uczennice przygotowywały p.Aldona Waszak i p.Piwczyńska-Leśnik
  • Ogólnopolski konkurs przedmiotowy z języka niemieckiego ,,Olimpus”. Konkurs odbył się na terenie szkoły. Uczennica klasy IIa  Klaudia Nymergut została jego laureatką zajmując 7 miejsce. Uczniów do konkursu przygotowywała p. Małgorzata Markowska
  • Ogólnopolski konkurs przedmiotowy z języka angielskiego ,,Olimpus”. Konkurs odbył się na terenie szkoły. Uczennica klasy IIb Izabela Kotlewska została jego laureatką zajmując 4 miejsce. Uczniów do konkursu przygotowywała p.Lidia Marek. Konkurs j.angielskiego -V edycja Konkurs był organizowany przez Szkołę Języków Obcych Oxford School we Włocławku dla gimnazjalistów. Uczennica kl.IIb Izabela Kotlewska zajęła w nim 10 miejsceDo konkursu uczniów przygotowywała p.Lidia Marek.
  • Ogólnopolski konkurs przedmiotowy z języka polskiego ,,Ortograf”. Konkurs odbył się na terenie szkoły. Uczennica klasy IIIb Karolina Rucińska została jego finalistką zdobywając wyróżnienie, a uczennica klasy IIIB Magdalena Radaszewska została jego laureatką zajmując 2 miejsce. Uczniów do konkursu przygotowywała p. Aldona Waszak VII Regionalny Konkurs Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym Konkyrs odbywał się  w trzech etapach. Uczennice: Karolina Rucińska kl.IIIb, Aleksandra Sztubecka kl.IIIb i Marta  Sobczak  kl.IIIc przeszły etap szkolny i reprezentowały szkołę w etapie powiatowym. Uczniów do konkursu przygotowywała p.Ewelina Agacka
  • Ogólnopolski konkurs przedmiotowy z geografii ,,Albus”. Konkurs odbył się na terenie szkoły. Uczennica klasy IIb Izabela Kotlewska zdobyła w nim wyróżnienie. Uczniów do konkursu przygotowywała p. Renata Biesiada.
  • Ogólnopolski konkurs przedmiotowy z historii ,,Albus’’. Konkurs odbył się na terenie szkoły. Czterech uczniów z naszej szkoły zostało laureatami Uczeń klasy Ib Mateusz Frontczak zdobył 2 miejsce, uczeń klasy Ib Mateusz Głażewski zdobył 6 miejsce, uczennica klasy Ib Klaudia Szczepańska zdobyła 7 miejsce, uczennica klasy IIIc Marta Sobczak zdobyła 9 miejsce. Uczniów do konkursu przygotowywała  p. Małgorzata Drożdżewska.
  • Ogólnopolski konkurs przedmiotowy z historii ,,OLIMPUS’’. Konkurs odbył się na terenie szkoły. Pięciu uczniów z naszej szkoły zostało laureatami: Gracjan Mielcarek klasa Ib – 1 miejsce, Marta Sobczak klasa IIIc – 1 miejsce, Katarzyna Walczak klasa 1d – I miejsce, Mateusz Gałażewski klasa Ib – 7 miejsce, Małgorzata Tomczak klasa Id – 9 miejsce. Uczniów do konkursu przygotowywała p. Małgorzata Drożdżewska.
  • Ogólnopolski konkurs tematyczny z historii ,,Polska Piastów’’. Konkurs odbył się na terenie szkoły. Uczennica klasy IIIc Marta Sobczak została laureatką, zdobywając 6 miejsce. Uczniów do konkursu przygotowywała p. Małgorzata Drożdżewska.
  • Ogólnopolski konkurs tematyczny z historii ,,KLIO 2011’’. Konkurs odbył się na terenie szkoły. Uczeń klasy Ib Mateusz Głażewski został laureatem, zdobywając 9 miejsce. Uczniów do konkursu przygotowywała p. Małgorzata Drożdżewska.
  • Wojewódzki konkurs plastyczny ,,Najciekawsze przedmioty użytkowe i pamiątkowe, pochodzące z recyklingu lub nadające się do przetworzenia’’. Konkurs odbył się na terenie szkoły. Uczennica klasy IIIIb Agata Malinowska zdobyła w nim wyróżnienie. Opiekunem konkursu była p. Marzena Pudrzyńska. Międzyszkolny konkurs informatyczny. Konkurs został zorganizowany przez Zespół Szkół Elektrycznych we Włocławku. Uczeń klasy IIIb Paweł Sobczak zdobył w nim3 miejsce. Opiekunem konkursu był p. Wojciech Kaczmarek.
  • Międzyszkolny Konkurs Matematyczny Konkurs odbył się w Lubrańcu. Rafał Kotas uczeń klasy IIa zajął w nim 2 miejsce. Uczniów do konkursu przygotowywali p. Kamila Maciejewska i p.Wojciech Kaczmarek.
  • Konkurs matematyczny ,,Licz, zgaduj, kombinuj” Konkurs był organizowany przez LZK we Włocławku. Uczennica klsy IIIb  Magdalena Radaszewska zajęła w nim II miejsce. Uczniów do konkursu przygotowywali p. Kamila Maciejewska i p. Wojciech  Kaczmarek.

w przygotowaniu

Szanowni Państwo, wielokrotnie na spotkaniach klasowych poruszali Państwo sprawy związane z lepszą kontrolą postępów edukacyjnych dzieci i ich obecnościach w szkole.  Zwracali nam też Państwo uwagę, że zależy Wam na indywidualnym podejściu do dziecka i rozmowie. Częste wizyty w szkole nie zawsze jednak były możliwe z racji wykonywanych obowiązków zawodowych czy rodzinnych. Ten fakt , niestety, często wykorzystywały dzieci, które niezbyt rzetelnie przekazywały Wam informacje o ocenach. Staraliśmy się znaleźć rozwiązanie, które pomogłoby rozwiązać choć część tych problemów i byłoby satysfakcjonujące dla każdej ze stron. Uważamy, że wprowadzenie dziennika elektronicznego jest krokiem wykonanym zarówno w kierunku rodziców, jak i dzieci. Zanim jednak zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie u ubiegłym roku szkolnym prowadziliśmy podwójną dokumentację, traktując dziennik elektroniczny jako dodatkowe narzędzie pracy. Szybko się jednak okazało, że pomysł ten spotkał się z uznaniem każdej ze stron,  w tym co nas cieszy szczególnie, także uczniów.

Od 1 września 2012 r. uruchomiliśmy w szkole dziennik elektroniczny w pełnym zakresie.

Dzięki temu narzędziu mają Państwo możliwość bieżącej obserwacji:

  • postępów dydaktycznych Państwa dzieci (na bieżąco pojawia się ocena i informacja o tym, za co dziecko ją otrzymało i na jaką wagę),
  • frekwencji dziecka na zajęciach (informacje o obecnościach, spóźnieniach, usprawiedliwieniach),
  • realizowanego materiału (zapisy tematów zajęć).
  • poziomu Państwa dziecka na tle klasy do której uczęszcza (nie ma już mowy o tym, że wszyscy  dostali jedynki)

Ponadto nowe narzędzie daje Państwu możliwość obustronnej wymiany korespondencji z nauczycielami uczącymi Państwa dziecko.

Warto także zwrócić uwagę na terminarz, w którym nauczyciel zapisuje daty i zakres materiału na prace klasowe.

Aby otrzymać dostęp do dziennika elektronicznego należy zgłosić się  do sekretariatu szkoły i skontaktować z administratorem. Każdy rodzic może liczyć na jego pomoc.

Ponadto informujemy, że rodzice, którzy pragną indywidualnie spotkać się z nauczycielem bądź nie mają dostępu do Internetu, mogą  zawsze przyjść do gimnazjum  w czasie wyznaczonych godzin konsultacyjnych.


kliknij aby przejść na stronę
dziennika elektronicznego

 

Rada Rodziców w naszej szkole działa na podstawie art. 53 i 54 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95 poz. 425 z późn. zm.)

Rada Rodziców jest samorządnym przedstawicielem rodziców, współdziałającym z dyrektorem gimnazjum, radą pedagogiczną, samorządem uczniowskim, organem prowadzącym gimnazjum,  oraz innymi organizacjami wspomagającymi w realizacji zadań szkoły.

W skład Rady Rodziców wchodzi jeden przedstawiciel rad każdego oddziału, wybrany w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.

Cele i zadania Rady Rodziców.

  1. Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców uczniów gimnazjum oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły.
  2. Głównym celem Rady Rodziców jest działanie na rzecz wychowawczej i opiekuńczej funkcji szkoły.
  3. Zadaniem Rady Rodziców jest:
    • pobudzenie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły,
    • gromadzenie funduszy służących wspieraniu działalności statutowej gimnazjum.
    • określenie zasad wydatkowania funduszy Rady Rodziców
    • opracowanie planu pracy Rady Rodziców na każdy rok szkolny .
    • systematyczna realizacja założeń planu pracy w każdym roku szkolnym
    • opracowanie i nowelizacja założeń regulaminu Rady Rodziców w którym określa się:
      • wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady
      • szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rad oddziałowych i przedstawicieli rady rodziców
    • zapewnienie rodzicom, we współdziałaniu z innymi organami szkoły, rzeczywistego wpływu na działalność szkoły, poprzez:
      • występowanie do dyrektora gimnazjum, Rady Pedagogicznej, Samorządu Uczniowskiego a także organu nadzoru pedagogicznego oraz organu prowadzącego szkołę we wszystkich sprawach dotyczących gimnazjum.
      • uchwalanie w porozumieniu z Rad Pedagogiczną programu wychowawczego gimnazjum obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli.
      • uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.
      • opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania.
      • opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora.
      • działania na rzecz stałej poprawy bazy szkolnej.
      • udzielanie pomocy Samorządowi Uczniowskiemu.
      • delegowanie jednego przedstawiciela do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora gimnazjum.
      • opiniowanie zmian w statucie gimnazjum.
      • opiniowanie projektu arkusza organizacyjnego gimnazjum na kolejny rok szkolny.

Polecamy

Akcje

Partnerzy

Odwiedziny

Dzisiaj8
Wczoraj2
W tym tygodniu127
W tym miesiącu90
Ogólnie167012